طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي
شركت سئو مهام - آنتي اسكالانت آبين abin.ir
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 6
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

هر بازاريابي مي داند كه ترافيك ورودي به وب سايت آن ها چقدر است چون تمامي اين اطلاعات در آنالاتيك قابل مشاهده است. اما دقيقا مشخص نيست كه بعد از آن چه روي خواهد داد. بايد بگويم كه عوامل بسياري وجود دارند كه در اين امر دخيل هستند. حتي بعد از انجام طراحي سايت حرفه اي براي بيش از هزار مشتري براي ما درك اين كه چه چيزي بهتر است، آسان نيست. در اين مقاله به بررسي 15 نكته طراحي سايت حرفه اي پرداخته ايم كه ارزش هر بازديدكننده را براي سايت شما مشخص خواهد نمود. 

توجه به طرح و ساختار وب سايت

يك وب سايت شامل دو چيز است: كانتينر و محتوا. كانتينر نيز شامل دو چيز است: ساختار و سبك. بيايد اولين نكته رو بررسي كنيم. اين نكات درباره ساختار و طرح بندي وب سايت شما مي باشند.

قدرت نفوذ سلسله مراتب بصري سايت

هر صفحه سايت يك سلسله مراتب بصري دارد. اگر شما با اين مفهوم آشنا نيستيد، تعريف ما اين است:

سلسله مراتب بصري به ترتيب، اندازه، رنگ و كنتراست عناصر بصري اشاره دارد. اين نوعي تعيين كننده نسبي و منظم است كه توسط چشم انسان ديده مي شود.

طراحان وب سايت از سلسله مراتب بصري استفاده مي كنند تا نظر بازديدكننگان وب سايت را به مهم ترين عناصر جلب كنند. طرح بندي سايت شامل موقعيت (بالا يا پايين صفحه)، اندازه (بزرگ يا كوچك)، تصاوير (ويدئو، تصاوير، آيكون ها) و كنتراست (رنگ و فضاي سفيد) مي شود.

جنبه هاي تركيبي اثر آنها را افزايش مي دهد. همه ويديوهاي بزرگ كه در بالاي صفحه قرار دارند را مي بينند. تعداد كمي از مردم متون با كنتراست پايين در اطراف تصاوير را مشاهده مي كنند. 

در واقع سلسله مراتب بصري پاسخ به اين سوال است كه چرا چشم شما صفحات خاصي را در اينترنت دنبال مي كند. هنگامي كه شما از آن ها استفاده مي كنيد توجه مخاطبان به يك سري از پيام هاي شما جلب مي شود.

از يك عنوان توصيفي و متمركز استفاده كنيد

عنوان موجود در بالاي صفحه اصلي (و هر صفحه ديگري) توصيفي است يا خير؟ اگر نه، بازديدكننده ممكن است قادر به پاسخ دادن به اولين سوال خود نباشد: "من در جاي مناسب هستم؟"

اين نيز يك فرصت براي استفاده از يك عبارت كليدي هدف و نشان دادن ارتباط است. بسياري از مديران وب سايت ها از عبارات هوشمندانه و مبهم براي عنوان سايت خود استفاده مي كنند، اما بايد اين را بدانيم كه عنوان وب سايت هر چقدر شفاف تر و واضح تر باشد، بهتر است.

به جاي نوشتن يك عنوان فانتزي و مبهم، كسب و كار خود را توصيف كنيد. بهتر است شركت يا كسب و كار خود را توصيف كنيد.

عنوان در طراحي سايت حرفه اي 

البته امروزه صفحه نمايش هاي مختلفي وجود دارند ولي چيزي كه مهم است اين است كه اغلب كاربران بيشتر وقت خود را در بالاي صفحه سايت شما صرف مي كنند. اين بدان معني است كه شما بايستي اطلاعات مهم و اهداف ضروري خود را در بالاي صفحه سايت قرار دهيد.

همه دكمه هاي فراخوان سايت را در بالا صفحه قرار ندهيد

بازديدكنندگان ممكن است وقت بيشتري را در بالاي صفحه سايت باشند، اما اين بدان معنا نيست كه آنها آماده انجام اقدامي هستند. اغلب دكمه هاي فراخوان (calls to action) در پايين صفحه قرار دارند. هنگامي كه Chartbeat بيست و پنج ميليون بازديد را تجزيه و تحليل كرد، متوجه شديم كه اغلب تعاملات در بخش هاي پاييني روي داده است. يك نكته اي كه در رابطه با مطالعات Chartbeat وجود دارد اين است كه آن ها عمدتا روي وب سايت هاي خبري تمركز دارند كه بسيار متفاوت از وب سايت هاي بازاريابي است.

درست است كه محتوا بالا صفحه بيشتر قابل مشاهده است، اما لزوما مكاني براي قرار دادن دكمه هاي فراخوان شما نيست. پس سعي كنيد دكمه هاي فراخوان وب سايت خود را در جايي قرار دهيد كه فكر مي كنيد بيشترين علاقه مندي را در مخاطب ايجاد مي كند.

با پاسخ دادن به همه سوالات بازديدكنندگان صفحه بلندي را ايجاد كنيد

پيكسل هاي بيشتر به معناي فضاي بيشتر براي پاسخ به سوالات، اعتراضات است. اگر بازديدكننده پاسخ يك سوال مهمي را پيدا نكند، مي تواند به سادگي صفحه را به سمت پايين حركت دهند. هنگامي كه آنها راضي هستند، به سادگي روند مطالعه صفحه متوقف خواهد شد.

موثرترين صفحات براي فروش از گفت و گو هاي فروش استفاده مي كنند. هرگز پاسخ دادن به سوالات مشتريان را متوقف نكنيد.

يك چيز را در يك زمان نمايش دهيد

"من طرح هاي تميز و مدرن را دوست دارم". اين همان چيزي است كه بيشتر مشتريان ما هنگام شروع پروژه هاي طراحي سايت حرفه اي به ما مي گويند. اغلب آن ها به عنوان مثال به وب سايت اپل اشاره مي كنند. 

بازديدكنندگان درهم ريختگي سايت را دوست ندارند. ما فضاي سفيد را دوست داريم. به عبارت ديگر، ما پيچيدگي تصويري كم را دوست داريم.

در سال 2012 گوگل تحقيقاتي انجام داد درباره اين كه چه وب سايت هايي از نظر بازديد كنندگان زيبا به نظر مي آيند. آن ها فهميدند كه طرح هاي پيچيده تر به احتمال زياد به عنوان زيبايي در نظر گرفته نمي شوند. 

بنابر اين پيچيدگي و درهم ريختگي صفحات سايت خود را از بين ببريد. در هر پيمايش اسكرول تمركز خود را روي يك يا دو عنصر هدف قرار دهيد.

از طرح هاي استاندارد استفاده كنيد

مطالعات گوگل نشان داده است كه prototypinality بالا با درك زيبايي سايت مرتبط است. (prototypinality به معني اندازه گيري نحوه نمايش يك شي از يك دسته است.) هر چيزي كه خارق العاده باشد باعث زيبايي وب سايت شما نخواهد شد. يك سايت حرفه اي كه از استاندارد ها تبعيت كند، احتمال بيشتر دارد كه بازديدكنندگان آن را دوست داشته باشند. سايت هايي كه زيباتر هستند، prototypinality و پيچيدگي بصري كم دارند. آنها ساده و تميز هستند.

اما منظور از استاندارد چيست؟ وب سايت هاي حرفه اي و استاندارد با prototypinality بالا شامل موارد زير است:

  • لوگو در بالا و سمت چپ سايت
  • ناوبري افقي در هدر
  • نوار جستجو در بالاي صفحه
  • آيكون هاي اجتماعي در پايين صفحه
  • طراحي واكنش گرا براي موبايل

استفاده از بلوك ها در صفحات سايت

اغلب وب سايت هاي بازاريابي مدرن، به ويژه صفحات فروش، شامل بلوك هايي در صفحه سايت هستند. در واقع در هر رديف محتوا مشخصي وجود دارد كه اغلب با يك تصوير در يك سمت و يك متن در سوي ديگر، تكميل شده اند. كورت كروس، يك مدير خلاق، نقطه عالي را را در اين مورد ارائه داد. تغيير رنگ پس زمينه يك راه عالي براي نشان دادن تغيير نوع محتوا سايت به بازديدكنندگان است. 

هنگام انتخاب رنگ پس زمينه براي بلوك هاي صفحه، به خوبي فكر كنيد. اگر بلوك ها پس زمينه تاريك داشته باشند، بازديدكننده ممكن است فكر كند كه بلوك را پيمايش كرده است و پيمايش خود را متوقف كند.

از اسلايدر هاي چرخشي دوري كنيد

اسلايدر ها محبوب هستند و بازديدكنندگان آن ها را دوست دارند. اما با نمايش آن ها در صفحه اصلي ممكن است بازديدكنندگان فقط اسلايد اول شما را ببينند. مطالعات بسياري در اين مورد انجام شده است كه به همين نتيجه مي رسند. پيام هايي كه در اسلايدهاي بعدي مشاهده مي شود كمتر ديده مي شوند و نرخ كليك روي آن ها كمتر است.

پس چه كار كنيم؟

اسلايد هاي سايت را دسته بندي كنيد به طوري كهبازديد كننده مي تواند هر كدام را با پيمايش به پايين صفحه ببينيد. اين كار درصد نمايش بيشتري را به دنبال خواهد داشت. 

تصاوير

بيايد به سراغ عناصر بصري برويم. اين راهنمايي هاي ويژه مربوط به تصاوير در طراحي سايت حرفه اي است.

استفاده از تصاوير مردم

چهره ها يك تصوير منحصر به فرد و قدرتمند هستند. از زماني كه ما متولد شديم، ما به چهره اي بيشتري نگاه مي كنيم. قدرت مغناطيسي تصاوير مردم در طراحي سايت بسيار مفيد است.

تصاوير چهره مردم 

نه تنها به چهره هاي جلب توجه، آنها با تبديل تبديل مي شود. مطالعه موردي معروف توسط Basecamp، نتايج چهره و توصيفات در صفحه فروش را افزايش داد. بييشتر: وبسايت بت فوروارد

نه تنها تصاوير مردم در جلب توجه نقش موثري دارند بلكه سبب تغييرات زيادي نيز مي شوند. مطالعه موردي معروف توسط Basecamp نشان داد كه استفاده از چهره در صفحات سايت درصد فروش را افزايش داد. 

از عكس هاي واقعي مردم استفاده كنيد، نه تصاوير ساختگي

تحقيقات اخير نشان داده است كه بازديدكنندگان بيشتر به تصاوير واقعي علاقه مند هستند تا تصاوير پولي و ساختگي.

تصاويري با كيفيتي كه با پرداخت هزينه براي شما تهيه مي شود زيبا هستند اما بازديدكنندگان بيشتر دوست دارند واقعيت را ببينند. آنها ترجيح مي دهند افراد واقعي را ببينند كه در شركت كار مي كنند.

از چهره ها به عنوان نشانه هاي بصري استفاده كنيد

عكس هاي مردم به شما يك فرصت ويژه براي هدايت توجه بازديد كنندگان مي دهد. يك پديده معروف:"شما به جايي نگاه مي كنيد كه آن ها نگاه مي كنند."

اين يك مطالعه معروف با چهره كودك است. هنگامي كه كودك به دوربين نگاه مي كند، بازديدكنندگان به كودك نگاه مي كنند. وقتي كودك به اين تيتر نگاه مي كند، بازديدكنندگان به اين تيتر نگاه مي كنند.

سايت بصري 

استفاده از فلش به عنوان نشانه هاي بصري

چهره مي تواند توجه افراد را جلب كند، اما آن ها تنها راه كنترل چشم هاي بازديد كنندگان شما نيستند. استفاده از يك فلش كوچك كشيده شده ممكن است حتي بيشتر موثر باشد.

فلش در سايت طراحي سايت حرفه اي فلش 

در اين مطالعه رديابي چشم توسط CXL متوجه شديم كه استفاده از يك فلش ساده براي ديدن يك عنصر صفحه قدرتمندتر از روش بالا بود.

استفاده از رنگ ها براي جلب توجه بازديدكنندگان

رنگ ها سبب برقراري ارتباطات عاطفي مي شوند (قرمز فوري است، آبي آرام است) و آنها بخشي از استانداردهاي يك برند هستند. رنگ ها فرصت هايي براي جلب نظر چشم انداز بازديدكنندگان به دكمه هاي فراخوان ايجاد مي كنند. 

رنگ سايت 

مطالعه توسط Eyequant در مورد قدرت رنگ و روشنايي اين موضوع را تاييد مي كند.

ناوبري و لينك هاي سايت

اكنون به توصيه هايي درباره ناوبري سايت، منو ها، دكمه ها و لينك ها مي پردازيم كه سبب حركت بازديدكنندگان در وب سايت شما مي شوند.

ناوبري توصيفي

ناوبري هميشه يك جلوه بصري برجسته در وب سايت است. بازديدكنندگان معمولا در سربرگ سايت آن ها را بررسي مي كنند. هر چيزي كه در ناوبري وجود دارد از جمله منو هاي شما به احتمال زياد مشاهده خواهند شد. هنگامي كه شما مانند هزاران يا ميليون ها سايت ديگر از روش هاي عمومي ناوبري سايت استفاده مي كند شانس اين را از دست خواهيد داد كه به بازديدكنندگان خود بگوييد شما چكاري مي كنيد. به دو مثال زير دقت كنيد:

ناوبري سايت 

سعي كنيد با استفاده از بهترين روش ناوبري، به بازديدكنندگان خود كمك كرده و رتبه بندي جستجوي خود را بهبود بخشيد.

آيتم صفحه اصلي سايت را در سمت راست قرار دهيد

پيوند صفحه اصلي سايت خود را در سمت راست قرار دهيد و نگران ساير آيتم هاي منو نباشيد. اين شايع ترين مكان براي آن است، بنابراين بازديدكنندگان انتظار دارند كه آن را پيدا كنند. 

هنگام لينك دادن از صفحات سرويس هاي خود به بخش وبلاگ مراقب باشيد

هنگامي كه بازديدكننده اي در بخش سرويس سايت شما قرار دارد هدف شما تبديل او به مشتري است. لينك دادن به صفحات وبلاگ مي تواند باعث حواس پرتي و از دست رفتن فرصت شما شود. پس بايد هنگام لينك دادن به بخش هاي مختلف وبلاگ مراقب باشيد. 

مراقب لينك دادن به وب سايت هاي ديگر باشيد

لينك دادن به وب سايت هايي كه باعث مي شوند مخاطب به اهداف خود دست پيدا كند كار مناسبي است كه اغلب در صفحات وبلاگ شاهد استفاده از آن ها هستيم. اما در صفحات سرويس و در صفحه اصلي بايد هنگام لينك دادن به سايت هاي ديگر مراقب باشيد. بهتر است قبل از دادن هر لينك خارجي از خود بپرسيد آيا واقعا مي خواهيد بازديد كنندگان بر روي آن لينك كليك كنند؟ آيا به شما كمك مي كند تا به اهداف خود برسيد؟

از قرار دادن آيكون شبكه هاي اجتماعي در هدر سايت خود اجتناب كنيد

قطعا قرار دادن آيكون هاي رنگي شبكه هاي اجتماعي در هدر سايت شما براي اهداف شما مناسب نيست. اگر مخاطبان شما روي هر كدام از اين آيكون ها كليك كنند در وب سايتي وارد مي شوند كه مي تواند حواس آن ها را كامل پرت كند و ممكن است ديگر به وب سايت شما باز نگردند.

بهتر است آن ها را در بخش پايين وب سايت خود قرار دهيد مانند مثال زير:

شبكه هاي اجتماعي سايت  

نوشتن محتوا سايت

بياييد درباره كلمات صحبت كنيم. در اينجا چند نكته براي نوشتن عنوان سايت، زيرنويس ها و متن بدنه سايت قرار داده شده است.

عنوان هاي معني دار را بنويسيد

مطالب نامناسب در همه جا هستند آنها اغلب بزرگ و بي فايده هستند، شما بايد به دنبال چيزهايي باشيد كه كوچك اما مفيد هستند.

اطمينان حاصل كنيد كه مطالب بزرگ براي بازديد كننده معني دار و مفيد هستند. اگر به مثال زير دقت كنيد متوجه منظور من خواهيد شد.

عنوان سايت 

اجتناب از پاراگراف هاي بلند و طول خط طول

پاراگراف هاي طولاني و بلوكي با بهترين شيوه هاي نوشتن محتوا در دنياي ديجيتال سازگار نيستند. شكستن پاراگراف هاي طولاني به سادگي باعث مي شود محتوا را آسان تر بخوانيد. به عنوان يك قاعده كلي، نبايد پاراگراف هايي را با بيش از 3-4 خط نوشت.

از اصطلاحات مخصوص دوري كنيد و از كلمات ساده استفاده كنيد

هر چقدر خوانايي وبسايت بيشتر و راحت تر باشد، مي تواند آن وب سايت موفق تر باشد. استفاده از جملات بلند و كلمات فانتزي كار را براي بازديد كنندگان مشكل خواهد كرد. اين خوب نيست. بهتر است از كلمات معمولي كه بازديدكنندگان انتظار دارند استفاده كنيد

به جديدترين سوالات بازديدكنندگان پاسخ دهيد

آن ها سوالاتي را مطرح كرده اند. كار اصلي وب سايت شما اين است كه به سوالات آن ها پاسخ دهيد. هر سوال بدون جواب يك فرصت از دست رفته براي ايجاد اعتماد است. سوالات بدون جواب مي تواند سبب اين شود كه بازديدكنندگان وب سايت شما را ترك كنند. 

مدارك و شواهد اجتماعي را به سايت خود اضافه كنيد

شواهد نشان داده اند كه ارائه دادن مداركي كه نشان مي دهد ديگران شما را انتخاب كرده اند مي تواند شركت شما را در معرض انتخاب توسط افراد ديگر نيز قرار دهد. به بازديدكنندگان خود اثبات كنيد كه شركت شما قانوني است. در واقع اين شواهد هستند كه از ادعا هاي بازاريابي شما حمايت مي كنند.

بهينه سازي فرم هاي ثبت نام كاربران

هنگامي كه فرم ثبت نام كاربران خود را طراحي مي كنيد، آن را قابل مشاهده قرار دهيد و به مخاطبان خود بگوييد كه با انجام ثبت نام چه چيزي را دريافت خواهند كرد. همچنين براي اثبات شركت خود مي توانيد از مشتركان معروف خود و گواهينامه هاي حرفه اي خود را نام ببريد.

برگرفته از سايت orbitmedia 

امتیاز:
بازدید: 103
برچسب:
:
[ 1397/3/4  ] [ ۱۱ ] [ nopardazco ]

طراحي سايت براي به دست آوردن بازديد كنندگان بيشتر شايد مهم از آن چيزي باشد كه شما فكر مي كنيد. طراحي فقط به معني كاري نيست كه طراحان انجام مي دهند. طراحي مي تواند معناي بازاريابي، نمايش محصولات شما و اين كه چگونه آن ها كار مي كنند باشد. در ادامه به بررسي 8 نكته كليدي طراحي سايت حرفه اي پرداخته ايم.

سلسله مراتب بصري

سلسله مراتب بصري يكي از مهم ترين اصول پشت طراحي وب سايت خوب است. اين نظم است كه باعث مي شود چشم انسان آنچه را كه مي بيند، درك مي كند. لطفا دايره هاي زير را به ترتيب اهميت مرتب كنيد:

طراحي سايت

 بدون دانستن هيچ اطلاعاتي درباره اين دايره ها شما قادر خواهيد بود تا آن ها را مرتب كنيد و اين به معناي سلسله مراتب بصري است.

قطعا برخي قسمت هاي وب سايت شما از قسمت هاي ديگر آن اهميت بيشتري دارند و شما مي خواهيد آن ها بيشتر مورد توجه قرار گيرند. 

با هدف كسب و كار شروع كنيد

شما بايد بر اساس اهداف تجاري خود عناصر را در وب سايت خود رتبه بندي كنيد. اگر هدف خاصي نداشته باشيد، نمي توانيد اولويت بندي خوبي انجام دهيد. در اين جا يك مثال قرار داده ايم كه مربوط به يك فروشگاه اينترنتي مربوط به آشپزي است. بزرگ ترين چيزي كه مي بينيم يك قطعه گوشت است كه ما را ترغيب به خواستن آن مي كند و بعد از آن عنوان مشخص شده است و سپس دكمه سفارش محصول. در جايگاه چهارم نيز جملاتي براي توضيح عنوان بيان شده است، در جايگاه پنجم يك بنر تبليغاتي قرار گرفته شده ات و در اخر نيز ناوبري سايت قرار داده شده است. اين يك سلسله مراتب بصري خوب براي يك وبسايت است.

اصول طراحي سايت 

نسبت هاي عدد طلايي 

نسبت طلايي يا عدد في (ϕ)، شماره جادويي 1.618 مي باشد كه برخي اعتقاد دارند كه معياري براي سنجش نسبت زيبايي است. بسياري از هنرمندان و معماران در كارهاي خود از نسبت طلايي استفاده مي كنند. در طراحي وب سايت توييتر نيز به نظر مي رسد اين نسبت رعايت شده است كه به نظر نمي آيد اتفاقي باشد.

طراحي سايت جديد 

قانون هيك

قانون هيك مي گويد كه هر انتخاب اضافي زمان لازم براي تصميم گيري را افزايش مي دهد. شما اين را بار ها در رستوران ها تجربه كرده ايد، منو هايي با گزينه هاي زياد كه زمان تصميم گيري را براي شما افزايش مي دهند. گزينه هاي بيشتري كه كاربر هنگام استفاده از وب سايت با آن ها مواجه مي شود، سخت تر از آن هستند كه استفاده شوند (يا در همه موارد استفاده نمي شوند). بنابراين براي ارائه يك تجربه لذت بخش تر، ما بايد انتخاب ها را از بين ببريم. براي طراحي وب بهتر، فرآيند حذف گزينه هاي منحرف كننده بايد در طول فرآيند طراحي به صورت پيوسته باشد.

در زماني كه انتخاب هاي زيادي در وب سايت شما وجود دارند، بايد از فيلتر ها براي تصميم گيري بهتر كاربران استفاده كنيد. (مانند تصوير زير)

وب سايت 

قانون Fitt

قانون Fitt تصريح مي كند كه زمان لازم براي حركت به يك منطقه هدف (به عنوان مثال، با كليك بر روي يك دكمه)، تابع فاصله از هدف و اندازه هدف است. به عبارت ديگر، هر چه يك شيء بزرگتر و نزديكتر به ما باشد، راحت تر مي توانيم از آن استفاده كنيم. 

همانطوري كه مي بينيد فروشگاه اينترنتي Spotify دكمه شروع را راحت از بقيه دكمه ها قرار داده است:

فروشگاه 

البته اين بدان معنا نيست كه بزرگتر هميشه بهتر است. يك دكمه كه نيمي از صفحه نمايش را جذب مي كند قطعا خوب نيست و ما به مطالعه رياضي نياز نداريم تا اين را بدانيم. با اين وجود، قانون Fitts يك لگاريتم باينري است. اين به اين معني است كه نتايج پيش بيني شده از قابليت استفاده از يك جسم در امتداد يك منحني اجرا مي شود، نه يك خط مستقيم.

قانون Thirds

ايده خوبي است كه از تصاوير در طراحي خود استفاده كنيد. برخي مواقع تصاوير مي توانند بهتر از متن ها مفهوم مورد نظر شما را به كاربر منتقل نمايند. بهترين تصاوير از قانون Thirds به دست مي آيد: تصوير بايد به صورت 9 عدد مساوي توسط دو خط افقي به همان اندازه فاصله و دو خط عمودي به طور مساوي تقسيم شده و عناصر تشكيل دهنده مهم نيز در اين خط ها يا تقاطعات آنها قرار مي گيرند.

طراحي 

همان طور كه مي بينيد تصوير در سمت راست جالب تر به نظر مي رسد و اين قانون Thirds است. استفاده از تصاوير زيبا و بزرگ، به طراحي كمك مي كند، اين قانون باعث مي شود كه آن ها جالب تر شوند و بنابراين وب سايت شما جذاب تر مي شود. 

قوانين طراحي Gestalt

روانشناسي Gestalt يك نظريه ذهني و مغز است. اصل آن اين است كه قبل از درك واحد هاي فردي، چشم انسان، اشيا را در تماميت خود مي بيند.

در اين تصوير منظور چيست؟

سايت 

توجه كنيد كه چگونه مي توانيد سگ را بدون تمركز بر هر نقطه سياه كه از سگ وجود دارد، ببينيد؟

نكته كليدي در اينجا اين است كه مردم قبل از اين كه قطعات را ببينند، كل را مي بينند. مردم هميشه قبل از اين كه هدر، منو، پاورقي و غيره را تشخيص دهند، ابتدا تمام وب سايت شما را مي بينند. كرت كافكا، يكي از بنيانگذاران "گرستيپت"، گفت: كل از نظر قطعات مستقل است. با استفاده از قوانين Gestalt مي توانيم پيش بيني كنيم چگونه مردم چيزي را درك مي كنند.

فضاي سفيد و طراحي تميز

فضاي سفيد بخشي از يك صفحه است كه "خالي" است. اين فضا اغلب بين گرافيك، حاشيه، چاله، فضاي بين ستون ها، فضاي بين خطوط نوع يا تصاوير موجود است. اين يك عنصر مهم طراحي است كه اين امكان را فرآهم مي كند كه اشياء در آن وجود داشته باشند. يك صفحه بدون فضاي سفيد كه پر از متن يا گرافيك است، معمولا خواندن آن سخت و آزار دهنده است. به همين دليل وب سايت هاي ساده از لحاظ علمي بهتر هستند.

طراحي تميز به معني طراحي است كه بهترين استفاده از اين فضا ها در آن صورت گرفته است. براي ساخت يك طرح تميز، شما بايد بدانيد كه چگونه به صورت عاقلانه از اين فضا ها استفاده كنيد.(مانند تصوير زير)

طراحي 

استفاده خوب از فضاي سفيد باعث مي شود تا تمركز بر روي پيام اصلي و تصاوير بيشتر شود.

تيغ اوكام

تيغ اوكام اصلي منسوب به ويليام اوكام، منطق‌دان و فيلسوف انگليسي است كه ترجمه مستقيم آن در پارسي به شكل زير مي باشد:

موجوديتها يا وجود ها(نهادها) نبايد بدون ضرورت افزايش يابد.

ترجمهٔ آزاد آن در فارسي مي‌شود:

در توضيح و توصيف، بخش‌هاي ناضروري را حذف كن. 

در طراحي وب سايت ساده بودن اجزا اهميت زيادي دارد. اما ما فقط افتخار مي كنيم كه محصولات ما چه كاري انجام نمي دهند. طراحي پيچيده اغلب سبب سردرگمي بازديد كنندگان مي شود: ويژگي هاي بيش از حد بسياري، دكمه هاي بيش از حد بسياري، سردرگمي بيش از حد.

نمونه سايت نتيجه گيري

تاثيرات طراحي وب سايت و هنر شبيه هم نيستند. شما طراحي را براي كاربران انجام مي دهيد و همچنين بايد يك هدف تجاري نيز در ذهن خود داشته باشيد. با استفاده از اين اصول طراحي وب سايت مي توانيد نتايج زيبايي شناختي و مالي را به دست آوريد.

امتیاز:
بازدید: 77
برچسب:
:
[ 1396/12/18  ] [ ۰۷ ] [ nopardazco ]

با توجه به  فراگيري اينترنت نياز به داشتن يك سايت حرفه اي براي شركت ها  و سازمان به عنوان يك نياز اصلي به شمار مي رود كه مي تواند اهداف سازمان و نياز مشتريان

سازمان را پياده سازي ، اجرا و به بهره برداري برساند . توجه داشته باشيد كه طراحي سايت حرفه اي با يك طراحي وب سايت آماده بسيار متفاوت مي باشد زيرا در طراحي سايت حرفه اي تمام نياز ها و فرآيند هاي كاري تعريف و در كنار گرافيكي متفاوت و منحصر به خود به تصوير كشيده مي شوند كه اين از نظر هزينه با وب سايت هاي آماده كاملا متفاوت است اما در نظر داشته باشيد طراحي سايت شما نشانه شان و جايگاه سازمان شما خواهد بود زيرا امروزه تقريبا در تمام دنيا طراحي وب سايت شركتي است كه مي تواند تمام اطلاعات ، محصولات و خدمات يك شركت را با سرعت و سهولت در اختيار مشتريان خود قرار دهد .

كارشناسان شركت با مدل سازي كسب كار شما امكان تعريف تمام فرآيند هاي سازمان شما را ايجاد مي كنند و يك طراحي سايت حرفه اي توانايي تغيير پذير بودن اين فرآيند ها را نيز به شما مي دهد .

شركت نرم افزاري رابين با طراحي بيش از 1200 سايت حرفه اي در زمينه هاي مختلف كسب و كار موفقيت وب سايت شما را تضمين مي كند .

در طراحي سايت حرفه اي رعايت بعضي اصول الزامي مي باشد كه اين اصول موجب موفقيت يك وب سايت حرفه اي است كه موجب جذب و حفظ بازديد كنندگان مي شود و در نهايت آن ها را به مشتريان بالفعل تبديل مي كند .

بعضي از اين موارد عبارتند از :

طراحي گرافيكي

سرعت بارگذاري صفحات

قابل درك بودن فعاليت ها

امنيت و حفظ حريم شركت

اصول اوليه بهينه سازي سايت و سئو سايت

طراحي سايت ريسپانسيو

قابليت نمايش در تمام مرورگر ها

داشتن محتواي تخصصي و كاربردي

سايت منبع

امتیاز:
بازدید: 107
برچسب:
:
[ 1396/12/3  ] [ ۰۶ ] [ nopardazco ]

اين روزها با گسترش اينترنت و همه گير شدن خدمات تجارت الكترونيك، رقابت بين فعالان اين عرصه و سايت هاي مختلف بيشتر و پرتكاپو شده است. با اين روند رو به رشد خدمات و سرويس هاي ارائه شده در سايت ها نيز كامل تر، كاربرپسندتر و متنوع تر شده است. در اين بازار پررقابت تنها وب سايت هايي به موفقيت مي رسند كه از طراحي سايت حرفه اي برخوردار باشند.

به طور كلي ويژگي هاي يك طراحي سايت حرفه اي به صورت زير است:

  • سايت در گزينه بالاي موتور جستجو قرار گيرد و نمايش داده شود. اين سايت بهينه سازي شده است.
  • طراحي سايت به گونه اي باشد كه با سرعت بالايي در كامپيوتر و ديتگاه بازديدكننده نمايش داده شود.
  • اگر طراحي سايت حرفه اي باشد، شاهد المان هاي گرافيكي زيبا و جذاب خواهيم بود.
  • بازديد از صفحات به آساني و با سرعت بالا انجام مي شود.
  • در طراحي سايت حرفه اي شاهد سايت هاي واكنش گرا هستيم. سايت واكنش گرا در صفحه نمايش ها و مرورگرهاي مختلف به زيبايي نمايش داده مي شود.
  • آدرس اين سايت را در كمترين زمان و تنها از طريق جستجو در گوگل مي توان پيدا كرد و به سايت دسترسي داشت.
  • سايت منبع
امتیاز:
بازدید: 126
برچسب:
:
[ 1396/11/26  ] [ ۰۹ ] [ nopardazco ]

امروزه شركت هاي زيادي هستند كه در زمينه طراحي وب سايت فعاليت دارند و اغلب هم مدعي طراحي سايت هاي حرفه اي هستند، اما واقعا چه عواملي نشان دهنده حرفه اي بودن يك وب سايت هستند؟ رعايت چه نكاتي سبب مي شود كه يك سايت حرفه اي قلمداد شود؟ در ادامه مطلب به اين مباحث مي پردازيم:

گرافيك ظاهري سايت

گرافيك سايت 

نخستين چيزي كه مشتري پس از ورود به وب سايت شما با آن مواجه خواهد شد، گرافيك ظاهري سايت شما است. اگر وب سايت شما داراي ظاهري نامناسب و رابط كاربري ضعيفي باشد سبب گيج شدن و خستگي بازديد كنندگان خواهد شد و اغلب آن ها ترجيح مي دهند به سرعت سايت شما را ترك كنند. پس استفاده از متخصصان در زمينه UI و UX وب سايت از جمله مهم ترين عواملي است كه بايد به آن توجه داشت.

امنيت سايت

امنيت 

امروزه بزرگ ترين شركت هاي دنيا هم با وجود هزينه هاي زيادي كه در بخش امنيت شبكه ها و وب سايت هاي خود دارند، از خطر حملات اينترنتي در امان نيستند. در نتيجه حتما هنگام طراحي سايت خود به نكات امنيتي توجه داشته باشيد، در غير اين صورت وب سايت شما به راحتي توسط هكر ها قابل نفوذ خواهد بود. توصيه مي شود در اين زمينه با افراد متخصص در زمينه امنيت شبكه مشاوره داشته باشيد.

طراحي سايت واكنش گرا

واكنش گرا اغلب مردم ترجيح مي دهند بسياري از كار هاي اينترنتي خود را از طريق تلفن هاي همراه خود انجام دهند. طراحي سايت شما بايد به گونه اي باشد كه توسط تلفن هاي همراه و تبلت ها نيز به راحتي قابل مشاهده باشد و كاربران به راحتي بتوانند با استفاده از تلفن هاي همراه خود از آن استفاده كنند. توجه نداشتن به مبحث طراحي سايت واكنش گرا مهم ترين عاملي است كه سبب كاهش بازديد كنندگان وب سايت شما خواهد شد. آمار هاي جهاني نشان مي دهند كه روز به روز بر شمار افرادي كه وب سايت ها را از طريق تلفن هاي همراه مشاهده مي كنند افزوده مي شود.

سئو و بهينه سازي سايت

سئو 

سئو و بهينه سازي سايت نيز از جمله مواردي است كه از زمان شروع طراحي سايت بايد مد نظر قرار گيرند و پس از طراحي سايت نيز كار اصلي آغاز مي شود و وب سايت شما وارد رقابت با ساير وب سايت هاي مشابه براي دريافت رتبه اي بهتر از موتور هاي جستجو مي شود. استفاده از محتوا هاي جذاب و كاربردي، فعاليت در شبكه هاي اجتماعي، به اشتراك گذاري لينك سايت و بسياري از موارد ديگر هستند كه پس از طراحي سايت و در مبحث سئو و بهينه سازي به آن ها توجه مي شود. با توجه به آپديت الگوريتم هاي گوگل استفاده از روش هاي نادرست و قديمي سئو سايت از جمله عواملي است كه سبب نابودي و جريمه سايت ها مي شوند.

منبع: طراحي سايت حرفه اي نوپرداز

امتیاز:
بازدید: 207
برچسب:
:
[ 1396/10/23  ] [ ۱۲ ] [ nopardazco ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
امکانات وب
گوگل پارس